Σύνδρομο Λαγονοκνημιαίας Ταινίας ή το γόνατο του δρομέα

Γράφτηκε από KARABINAS PANAGIOTIS :: [Παρασκευή, 09 Φεβρουάριος 2018 15:33]
Προσθέστε στα αγαπημένα
Σύνδρομο Λαγονοκνημιαίας Ταινίας ή το γόνατο του δρομέα

Σύνδρομο Λαγονοκνημιαίας Ταινίας ή το γόνατο του δρομέα

Η λαγονοκνημιαία ταινία είναι μια παχιά περιτονία, σαν ταινία, η οποία ξεκινάει κεντρικά της άρθρωσης του ισχίου από τη λαγόνιο ακρολοφία  και καταλήγει περιφερικά της άρθρωσης του γόνατος στην εγγύς κνήμη. Σχηματίζεται από τη συμβολή της περιτονίας που προέρχεται από τους καμπτήρες, τους απαγωγούς και εκτείνοντες του ισχίου.

Το σύνδρομο λαγονοκνημιαίας ταινίας, μια φλεγμονώδεις κατάσταση, προκαλείται από την υπερβολική τριβή του περιφερικού τμήματος της ταινίας πάνω από τον έξω μηριαίο επικόνδυλο κατά την επαναλαμβανόμενη κάμψη και έκταση του γόνατος. Είναι μια αρκετά συχνή πάθηση στους αθλητές, δρομείς.

Το κύριο σύμπτωμα στο σύνδρομο λαγονοκνημιαίας ταινίας είναι ο πόνος στην έξω επιφάνεια του γόνατος. Αρχικά, ο πόνος μπορεί να είναι διάχυτος αλλά όσο περνάει ο χρόνος μπορεί να γίνει εντοπισμένος και οξύς. Τυπικά ο πόνος εμφανίζεται μετά το πέρας του τρεξίματος ή/και κατά τη διάρκεια του τρεξίματος. Σε πιο προχωρημένα στάδια ο πόνος μπορεί να υπάρχει και στην ανάπαυση. Συχνά ο πόνος επιδεινώνεται όταν ο αθλητής τρέχει σε κατηφόρα ή παραμονή στην καθιστή θέση.

Θεραπεία

  1. Ανάπαυση

Αρχικά μια περίοδος αποχής από το τρέξιμο είναι απαραίτητη. Αν συνεχίσει κανείς το τρέξιμο το πιο πιθανό είναι ότι θα επιδεινωθεί. Εναλλακτικά άλλες μορφές γυμναστικής που δεν ερεθίζουν τη λαγονοκνημιαία ταινία όπως το κολύμπι και το ποδήλατο.

  1. Παγοθεραπεία

15-20 λεπτά κάθε μια ώρα και αργότερα όταν μειωθούν τα συμπτώματα 2-3 φορές την ημέρα. Προτιμότερο είναι να μην έρχεται σε άμεση επαφή με το δέρμα.

  1. Αντιφλεγμονώδη αγωγή

Η χρήση μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών φαρμάκων, τοπικών ή/και από το στόμα, μπορεί να βοηθήσει στα αρχικά στάδια.

  1. Διατατικές ασκήσεις

Διατατικές ασκήσεις για τον τείνοντα, τη λαγονοκνημιαία ταινία και των απαγωγών του ισχίου είναι σημαντικές όταν υπάρχει μεγάλη τάση στην ταινία.

Η μάλαξη των μυών που βρίσκονται σε τάση ή έχουν μυϊκούς σπασμούς σε τακτική βάση από έναν ειδικό φυσικοθεραπευτή μπορεί να βοηθήσει στη χαλάρωση και αποφυγή της τριβής.

  1. Ασκήσεις ενδυνάμωσης

Ασκήσεις ενδυνάμωσης των απαγωγών του ισχίου θα βοηθήσουν και ιδιαίτερα ασκήσεις ενδυνάμωσης του τείνοντα την λαγονοκνημιαία ταινία και του μέσου γλουτιαίου.

  1. Φυσικοθεραπεία

Αντιφλεγμονώδη φυσικοθεραπευτική προσέγγιση μέσα υπέρηχο και ΤΕNS  μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της φλεγμονής και την ταχύτερη επάνοδο στις αθλητικές δραστηριότητες. Επίσης, ο βελονισμός μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του πόνου και την καταπολέμηση διαφόρων «trigger points».

  1. Βιολογικές θεραπείες

Σε καταστάσεις που επιμένουν,  θέση έχουν και οι σύγχρονες βιολογικές  θεραπείες με το Πλάσμα Πλούσιο σε Αιμοπετάλια (PRP).

  1. Κορτιζόνη

Σε εμμένουσες περιπτώσεις μπορεί επικουρικά με τα παραπάνω μέτρα να γίνει τοπική έγχυση κορτιζόνης που είναι ένα ισχυρό αντιφλεγμονώδες .

Επιστροφή στο τρέξιμο

Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντικό ρόλο κατά την επιστροφή στο τρέξιμο  παίζει η προοδευτική αύξηση των χιλιομετρικών αποστάσεων καθώς και της έντασης χωρίς όμως να αμελούνται οι διατατικές ασκήσεις και οι ασκήσεις ενδυνάμωσης.

Aπό τον ορθοπεδικό χειρουργό Dr Παναγιώτη Καραμπίνα MD, MSc, PhD

Αρχειοθέτηση

Our website is protected by DMC Firewall!